У жовтні 2022 року телевізійний ландшафт України поповнився новим гравцем – телеканалом «Ми-Україна». Історія, яка почалася як поява чергового медіа-ресурсу, переросла в масштабну схему освоєння бюджетних коштів, прямі зв’язки з владою та створення потужної медіа-імперії під контролем Офісу Президента. Наше розслідування розкриває, як новостворений канал за короткий час перетворився на медіа-гіганта з бюджетним фінансуванням майже в мільярд гривень.
Телеканал «Ми-Україна» буквально «виник нізвідки» у жовтні 2022 року. На перший погляд – звичайний новий медіа-проєкт. Однак швидкість розвитку та обсяги фінансування викликають серйозні запитання. За неповні три роки існування канал не просто закріпився в медіа-просторі, а й розширився до справжньої медіа-імперії, що включає два телеканали та три радіостанції.
«Це не просто історія, як створити свій канал. Таке ми вже від влади бачили. Це історія, як зробити власну медіа-імперію з двох каналів і ще трьох радіо за сотні мільйонів гривень з бюджету», – заявив народний депутат Ярослав Желєзняк на своїй сторінці у Facebook.
З початку повномасштабної війни в Україні на канал «Ми-Україна» витрачено майже мільярд бюджетних гривень. Це колосальна сума, особливо в умовах, коли країна веде виснажливу оборонну війну і кожна гривня на рахунку.
13 березня 2025 року було підписано нові контракти на «Єдиний марафон», згідно з якими виділено додаткові 800 мільйонів гривень як оплату за поточний 2025 рік. Безпосередньо на канал «Ми-Україна» спрямовано ще 184 мільйони гривень – і це додатково до 400 мільйонів, про які йшлося в попередніх розслідуваннях.
«Вони (ОП) саме вчора ЗНОВУ на «Єдиний марафон» ще 800 млн грн злили, як оплату за цей, 2025 рік. Прям контракти підписані 13-им березня! На канал свій «Ми-Україна» ще 184 млн грн!!! Тобто було 400 млн в сюжеті, тепер вже буде 584 млн на тупо свій бізнес!» – зазначає Желєзняк.
Порівняльний аналіз тарифів різних телеканалів виявив значні розбіжності в оплаті часу мовлення:
«Інтер» – 94 тисячі гривень за годину
«Старлайт Медіа» («Новий канал», «ICTV», «СТБ») – 114 тисяч гривень за годину
«1+1» («Плюси») – 130 тисяч гривень за годину
«Ми-Україна» («Команда Єрмака») – 163 тисячі гривень за годину
Телеканал, пов’язаний з Офісом Президента, має найвищий тариф – на 25% більший, ніж у медіа-групи «1+1», і на 73% вищий, ніж у «Інтера». Чим обґрунтовано таку різницю тарифів, залишається незрозумілим.
Зв’язки з Офісом Президента
Розслідування виявило не лише тісні зв’язки каналу «Ми-Україна» з Офісом Президента, але й докази прямого впливу. За даними розслідування, фінансування телеканалу та його проєктів здійснюється в тому числі через державні компанії «за вказівкою».
«І знайшли й прямі звʼязки з Офісом президента, і навіть джерела фінансування з держкомпаній за «вказівкою»», – повідомляють автори розслідування.
Якщо об’єднати витрати на «Ми-Україна» та «Кінокіт» (Канал «Рада»), загальна сума державного фінансування цих медіа-активів сягає майже мільярда гривень з початку повномасштабного вторгнення.
Критики схеми вказують на непрозорість фінансування та очевидний конфлікт інтересів. Медіа-імперія, яка фінансується з державного бюджету, але контролюється владною командою, створює потужний інструмент впливу напередодні виборів.
«За бізнес, який буде в ОП і до, і під час, і після виборів», – наголошує Ярослав Желєзняк, натякаючи на використання медіа-ресурсу не лише в інформаційних, але й у політичних цілях.
В умовах війни, коли Україна відчайдушно потребує коштів на оборону та підтримку економіки, витрачання майже мільярда гривень на створення підконтрольної владі медіа-імперії викликає серйозне занепокоєння. Особливо тривожними є непрозорі схеми фінансування, завищені тарифи та очевидний конфлікт інтересів.
Попри війну та економічні труднощі, потужна медіа-імперія Офісу Президента продовжує розширюватися за рахунок платників податків. «З нашою владою це реально безкінечний серіал. В усіх сенсах», – підсумовує народний депутат.
Редакція продовжить слідкувати за розвитком ситуації та витрачанням бюджетних коштів на медіа-проєкти, пов’язані з владою.